Over Ons

 

GESCHIEDENIS VAN REDKEN

Paula Kent heeft Redken Laboratories in 1960 mede opgericht. Als jonge actrice eind jaren '50, toen haar veel gebleekt werd, werd Paula geteisterd door dun haar en een gevoelige huid. In Hollywood had ze op de set flink last van allergische reacties voor de producten die gebruikt werden door de haar- en make-up artiesten. Ze bezocht dermatologen en professionele kappers voor een oplossing, maar niemand kon haar de wetenschap achter de producten uitleggen. 

In een moment van inspiratie realiseerde Paula zich dat ze miljoenen andere mensen kon helpen die zachtaardige, hoge kwaliteitsproducten nodig hebben. Daarnaast zag zij in dat professionele haarartiesten de scheikunde van haar en huid, product ingrediënten en hun relatie met prachtig en gezond haar moesten weten.

Met behulp van $3,000 die ze verdiende voor een bierreclame begonnen Paula Kent en haar kapper Jheri Redding (zo ontstond de naam REDKEN) met drie producten en een intensief educatie programma voor kappers. Zo ontstond Redken. De formules waren gebaseerd op drie principes:

• Protein technologie (omdat haar voornamelijk uit proteïnen bestaat).
• Een zurige pH waarde van 4.5 tot 5.5, gelijk aan de natuurlijke pH waarde van het haar en de huid.
• Producten die exclusief aangeraden werden door gediplomeerde cosmetologen in professionele salons.

Op deze manier revolutionaliseerde Paula Kent de professionele haircare wereld voor zowel stylisten als klanten. Haar ondernemerschap en nalatenschap ondersteunt het merk vandaag de dag nog steeds.

 

REDKEN'S MIJLPALEN

 

Jaren ‘60: Schoonheid door Wetenschap krijgt een cult-aanhang

  • • Amerikaanse actrice Paula Kent en haar kapper Jheri Redding beginnen Redken met $3000 en drie producten.
  • • Amino Pon en PPT - gebaseerd op de wetenschap van proteïnen en vocht - krijgen een cult-aanhang.
  • • Visionaire haarstylist Vidal Sassoon sluit zich aan bij Redken en reist het land af onder hun naam.

 

Jaren ‘70: ONZE BOODSCHAP RAAKT PUBLIEK

  • • Redken verricht baanbrekend werk met educatie in het vakgebied door de nadruk te leggen op wetenschap en business.
  • • Redken herbergt 500 salon professionals in 1974 tijdens het eerste Redken “Symposium”.

 

Jaren ‘80: HAIRCOLOR ONDERGAAT EEN REVOLUTIE

  • • Shades EQ Equalizing Color Gloss, een van de grootste doorbraken in haarkleuring wordt in 1983 geïntroduceerd.
  • • Extreme haircare combineert proteïnen met vocht om beschadigd haar te versterken.
  • • Redken lanceert in 13 landen over de wereld.

 

Jaren ‘90: WE voegen “5th avenue NYC” toe aan ONZE naam

  • • In 1993 wordt Redken verkocht aan beauty marktleider L’Oréal.
  • • Na een verwoestende aardbeving verhuist Redken van Californië naar het L’Oréal hoofdkantoor aan 5th Avenue in NYC.
  • • Redken plaatst zich als fashion merk op de voorgrond van trends.
  • • De Redken Exchange, de leidende partij voor het opdoen van kennis, opent haar deuren in 1996.

Jaren 2000: WIJ worden de catwalk autoriteit

  • • Redken gaat een partnerschap aan met wereldwijd erkende haarstylist Guido.
  • • Redken wordt een leider in backstage beauty en stuurt een team van artiesten naar fashion week in New York, Milaan, Parijs en Londen.

Jaren 2010: Innovatie, fashion en inspiratie ontwikkelen zich verder

  • • Productinnovaties zoals CHROMATICS, Curvaceous, Diamond Oil, Blonde Idol, en Redken Styling’s Pillow Proof Blow Dry en Flex collecties helpen je jouw talenten te laten zien en salon te ontwikkelen.

2014: NIEUWE MANIEREN om te verbinden en te communiceren

  • • Nieuwe door ervaring gedreven visuals waaronder must-watch video’s, inspirerende afbeeldingen en tips activeren en verbinden klanten op de manier waarop zij contact willen – online en onderweg.
  • • Een verscheidenheid aan muzes en influencers deelt hun inspiratie en verhalen met stylisten en consumenten door social media en onze website.
  • • Nieuwe services, mogelijkheden en merchandising om salons aan te kleden en omzet te vergroten.